still going strong - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Hageman - WaarBenJij.nu still going strong - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Hageman - WaarBenJij.nu

still going strong

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

04 Mei 2014 | Australië, Sydney

Weer een paar weken verstreken en ik heb zeker niet stil gezeten. Met Easter een weekendje naar verre familie geweest. Anita, Malcom, Morgan en Madon. Heel hartelijk ontvangen (zoals iedereen in Australië zou doen) en met Madon een weekendje Terrigal geleefd. Hij nam me mee naar het strand waar we na een tijdje het water uit moesten door een shark alarm. Zelf gelukkig geen shark gezien maar veiligheid gaat voor alles. Vervolgens met de hele familie uit gaan eten in een leuk Tapas restaurantje waar de gluten-vrij rage zijn overuren draait. Verder wel heel erg lekker en 's avonds een lange pot Uno gespeeld. De volgende dag had Anita een uitgebreide easter lunch op het programma staan en ook de moeder van Malcolm kwam op bezoek. Wederom een heerlijke maaltijd en de paashaas had ons ook een echt cadbury EI gegeven. Na het onwijs gezellige weekend weer twee uur terug reizen naar huis. De vrijdag erop was het alweer Anzac dus door tweede paasdag maar 3 dagen les die week. Nog een lang weekend voor de boeg en wat kan je dan gaan doen in Australië? surfen natuurlijk. Samen met mijn roommates Gerty en Luci in de bus gesprongen naar de seven mile beach in Gerringong. Hier zijn we in twee dagen uitgebloeid tot uitmuntende 'nose divers' en konden we zo nu en dan ook wel even staan in een mooie golf. Met ons groepje de 'sexy taches' veel lol beleefd oa in de plaatselijke pub en op zondag uitgeput met spierpijn en al naar huis gegaan.
Ook heb ik deelgenomen aan een kleine art exhibition in de leuke hippietown Erksensville. Met mijn klas Photography & Design allerlei foto's gemaakt van bepaalde kleuren in het Citycentre en Newtown (mijn kleuren: groen en oranje) en deze tentoongesteld met een kleine filosofische tekst. Achteraf een lekker diner voor twee gehad met Gerty met als toetje onze nieuwe liefde: Frozen Yoghurt. Het bestaat blijkbaar al in NL maar het houdt in dat je wat FroYo in een bakje doet en daar zelf je toppings op strooit. Heerlijk concept met een klein prijskaartje, maar dan heb je ook wat !
In de tussentijd ben ik nog langs twee musea geweest in Sydney: Contemporary Art Museum en The Art Gallery of New South Wales. Het Contemporary Art museum heeft veel weg van speelgoed objecten en schilderijen die je graag in de kamer van je jongste kind tegenkomt door de felle kleuren en opvallende vormen. De Art Gallery had daarentegen wel twee hele Picasso's maar verder niet veel bijzonders. Na het laatste museum snel met een vriend naar de Sydney Eye Tower gewandeld om daar van een prachtige zonsondergang over Sydney te mogen genieten op 300 m hoogte en vervolgens een lekkere pizza gegeten bij Bondi Beach.
Gister met mijn huisgenootjes naar Paddy's market geweest en wat leuke souvenirs ingeslagen. 's avond de rugby match van de NSW Watarahs Vs NZ Hurricans bijgewoond wat redelijk aan de frisse kant was maar heel erg leuk. De sfeer was erg gezellig en deze mooie avond hebben we afgesloten met een warme chocomelk bij Gloria's Jeans.
Met nog maar twee weken school te gaan heb ik onwijs veel zin om te gaan reizen maar er is nog zoveel te doen in Sydney dat ik eigenlijk nog niet weg kan. De Toronga Zoo staat nog op mijn to do lijstje en volgende week zaterdag heb ik nog een dagje naar de Blue Mountains gepland met de Familie. Volgende week vrijdag hebben we een graduation party met EF op een Cruise boat dus ik ben benieuwd !

• 07 Mei 2014 - 15:00

Sylvia :

Lieve Judith, wat veel actie allemaal naast je 'gewone' Engelse les. Veel dingen kun je hier niet doen, daarom is het nog meer bijzonder: het surfen, de mountains en zo. Het leven bij jou lijkt nu toch heel anders dan bij ons. Dat shark alarm lijkt me echt niet prettig. Doe de lieve groeten aan onze familie aankomend weekend: zo ver zijn ze eigenlijk niet, Anita is een nicht van me, zoals Floor en jij! Dank je voor het leuke bericht, liefs mama