The beginning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Hageman - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Hageman - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

18 April 2014 | Australië, Sydney

Mijn vlucht naar Dubai had enige vertraging, en hoewel ik er vanuit mocht gaan dat we de verloren tijd onderweg wel in gingen halen, was ik precies 3 minuten te laat voor mijn aansluiting naar Sydney. Elk nadeel heb z'n voordeel gelukkig want ik kreeg een luxe hotel overnachting en 3 buffetmaaltijden aangeboden van Emirates. Mijn nieuwe vlucht naar Perth deze keer zou pas 's avonds vertrekken dus ik had een hele dag te besteden in Dubai. Er is geen mooiere stad om alle ins en outs te zien in een city tour van krap 4 uur dus ik besloot het ervan te nemen. In een klein busje vol met vertraagde vakantiecollega's vertrokken we richting het strand, de mooie moskeeën, spectaculair hoge gebouwen (850 m en een lift die in 60 s de hoogste verdieping bereikt), ontelbare 5-sterrenhotels en het uitzicht over de skyline van Dubai. We sloten de tour af in de shopping mal met ingebouwd aquarium en een boottrip over de Dubai Creek. Met nog een paar uur te gaan heb ik het Arabisch diner buffet kritisch uitgetest en mijn spullen gepakt voor mijn lange trip naar Australië. Een beetje teleurgesteld toen ik erachter kwam niet meer met de mega airbus A380 te vliegen (simpelweg een boeiing 777) maar dat werd snel goedgemaakt toen ik 3 stoelen tot mijn beschikking had en lekker languit kon slapen gedurende de hele reis. De vlucht naar Perth ging verder zonder problemen en met een perfecte aansluiting konden mijn laatste 4 uur naar Sydney beginnen. 's Avonds aangekomen werd ik opgehaald door een lieve dame van EF die mij verwelkomde met een echte TimTam en me naar mijn gastgezin in Rooty Hill bracht. Hele leuke familie met een zoontje van 2: Sebastian. Naast dat hij eigenlijk altijd heel veel geluid maakt (krijsen) is hij onwijs schattig en een echte ladies man. Het liefst heeft hij alleen maar vrouwen om zich heen met zijn moeder stipt op een.
Na twee nachtjes slapen had ik mijn 'eerste schooldag'. Leuk en spannend tegelijkertijd maar alles ging heel goed en ik had al wat connecties met Italianen, Mexicanen en Venezolanen. De daaropvolgende dagen nog wel wat last van een jetlag en ik moest wennen aan de reistijd naar school (1,5 uur) maar daar heb ik nu vrede mee. Twee weken heb ik gewacht op het zonnetje die zich achter de wolken en de bakken met regen verschool maar hij is nu eindelijk tevoorschijn gekomen. Meteen een dagje Manly Beach gehad en het mooie weer blijft gelukkig nog even doorzetten de komende week. Nu eerst genieten van Good Friday en Easter Weekend met de parade in de stad en tussendoor mijn familie opzoeken in de suburb Terrigal. Cheers !

  • 18 April 2014 - 08:31

    Sylvia :

    Lieve Judith, na twee weken lijkt het alsof je al heel lang down under bent: helemaal gewend lijkt het en in het schoolritme. Hoe zijn je roommates, gezellige meiden? En verder heb je veel internationale contacten. En er is genoeg te doen zo te zien. Laatst schreef je over 'Phili' eten: wat eet je dan? Is Sydney een leuke stad, en druk? Veel plezier met Easter met de familie, het is een echt Australische familie. Leuk om je bericht te lezen! Veel liefs, Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

Op naar Australië !

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

still going strong

18 April 2014

The beginning
Judith

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 2085

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 05 Juni 2014

Down Under

Landen bezocht: